LCHF-bröd

Igår bakade jag brödet jag pratade om i inlägget nedan. Tyvärr blev det ett fiasko. Smörgåspapper var ingen hitt i ugnen (fick för mig att det var bakplåtspapper). Brödet verkade ha ingått äktenskap med smörpappret och var oskiljaktiga. Satt stenhårt och var fullkomligt omöjligt att få loss. Emedan jag lovat min vän att bjuda henne på frukost denna sköna morgon var det bara att köra en sats till tidigt imorse. Sprang iväg till affären för att införskaffa Keso som gick åt igår. Som tur var blev det bättre denna gång! Helt klart ätbart.

Ingredienser:

1 liten burk keso (250 g)
3 ägg
1 dl sesamfrön skalade
0,5 dl linfrö
0,5 dl solrosfrön
1tsk bakpulver
1msk fiberhusk (finns på glutenfria hyllan i butik)

Gör så här:

Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Blanda i ägg och keso
Bred ut smeten på bakplåt med bakplåtspapper så att nästan hela plåten täcks.
Grädda längst ner i ugnen i 225 grader i ca 15 min. Brödet ska bli lite brunt
Låt svalna och skär i rutor.

Bild tagen från ; http://miasmagasin.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0