Berörd

Ni vet Cimon från Paradise Hotel? Läste precis hans blogg och såg ett inlägg där hans kärlek gentemot hans kvinna lyser! Så fint. Blir nästan lite blöt i ögat. Läs själva!

Från Cimons blogg:
"Jag ligger kvar i min dam´s lägenhet. Det är något med den som gör att jag kan sitta still på golvet, lutad mot elementer precis vid balkongen med en kaffe. Ligga i soffan och kolla på hennes blommiga golvlampa med en utav hennes böcker. Inte för att jag läser den, jag bara låtsas. Förflytta mig till sängen för att titta på hennes fåniga små figurer som står i hennes fönster, och vänder jag huvudet åt vänster medan jag vilar på kudden ser jag hennes jävla nallebjörnar jag inte längre vågar kasta på golvet. Hon gillar dom för mycket. Hon, är givetvis inte hemma. Och jag vill inte hem. Inte riktigt än.

Varför skulle jag vilja det? Varenda centimerer påminner mig om henne, allt luktar som henne. Min tjej. Va, kan ni förstå? Här sitter jag och är känner mig som Ferdinand under korkeken, men kan inte låta bli. Det är min tjej, kvinna, dam, jobbiga fruntimmer. Och det kliar i fingrarna, så mycket som jag vill säga det om och om och om igen."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0