Åka pendeltåg

Hej på er! Vilket kanonväder vi har haft de senaste dagarna. Ingen småsmygande vårkänsla här inte, utan pang på rödbetan;) Men vi ska inte klaga! Vi får väl hoppas att det blir en dundersommar med tanke på vilken sjuhelvetes vinter vi tog oss igenom...

Tänkte uppdatera lite om vad jag har gjort de senaste dagarna. Har haft en massa nationella prov i skolan. Får resultaten nästa vecka. Kan inte påstå att jag är allt för exalterad. Fick hoppa in och jobba två vardagar extra och därmed vara ledig från skolan! Skönare att tjäna pengar än att sitta som en hök i skolan när vi i stort sätt inte gör någonting alls. Igår provjobbade jag på ett nytt jobb, Café Stureplan och skrev anställningsavtal. Det blir alltså där jag kommer hänga mestadels nu. Kommer fortsätta arbeta på Delin på hörnet också - det blir pendlande mellan.

När jag kom hem från jobbet igår gick jag ut och tog mig en lång promenix i det solklara vädret! Svettades som en gris efteråt. Senare mötte jag upp tjejerna så slängde vi ihop tacos och glass med smälta hallon och skålade för allt bra som händer i våra liv just nu, karriär, kärlek och Sommar!!

Nu har jag precis ätit frukost, bestående av färska scones och te! Snart ska jag sätta mig på pendeltåget (för ovanlighetens skull...) och färdas mot work!

Måste börja sätta klorna i min systers studentpresent också, a ding ding ding;)

Kram sålänge


(gammal bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0