Det förträngda...

Jag hittade precis en gammal så kallad "Kompisbok" från förr. Jag skämms! haha. Det här bjuder jag på

Namn: Sofie Ödmark
Smeknamn: Goffa
Mina hobbies: Vara med kompisar
Jag är en fan av: Jennifer
Den häftigaste filmen/TV-serien: Grease, Nya tider
Mitt favoritspel: Tjolahopp 
Mitt livs största kärlek: Axel och mamma
Min favoriträtt: Korvstrågenof
Detta vill jag gärna bli: Kassörska och rik
Min högsta önskan: Att vara ihopp med Axel och bo i en villa
Till sist vill jag berätta: Att jag är en tuff tjej och många killar vill vara ihopp med mig

Jag har i hela mitt liv gått under smeknamnet Goffa. Iallafall inom familjen. Det klassiska när man heter sofie är smeknamnet "soffan", vilket mina föräldrar ansåg vanligt och tråkigt. På något sätt kom de istället fram till Goffa. Goffa har under åren och inom olika sammanhang blivit Goffa=Goff=Guff! Min trogna följeslagare var och är Jennifer. Från första dagen i "sexårs" har vi varit oskiljaktiga. Vi älskade Grease och såg den nästan varje dag efter skolan. 

Från och med "sexårs" hade jag även en pojkvän jag skulle vara oskiljaktig från i många år. Mitt längsta förhållande, kärleken Axel 6 ½ år. Min favoriträtt var korvstroganoff, och jag tycker än idag att det är väldans smarrigt! Min största dröm var att sitta i kassan på ICA. Jag var oerhöst fascinerad av "pip-ljudet" när man slog in varorna och plågade ofta Jennifer att vara kund i min egna "Ica-butik".

Jag hade ett starkt självförtroende och lät ingen trampa mig på fötterna. Jag tog stor plats i klassen och var nog ganska egoistisk. Jag och Jennifer skulle gå före allt! Jag var inte elak, bara en trotsig tjej som var lite före i mognaden än många andra och gillade att bestämma.


Kommentarer
Postat av: jennifer

Haha, de här kommer jag också ihåg Du och jag genom allt!

2009-11-30 @ 17:28:26
URL: http://jenniferelisabethhultberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0