Fredag Lördag Söndag

Hej bloggen!
Nu var det ett tag sedan sist, än en gång... Vad dålig jag är! Hoppas att ni står ut med mig och min tråkiga blogg.
Jag mår bra. Mitt liv rullar på men jag är mer skoltrött än någonsin. Men det är verkligen inte lång tid kvar nu... Kortvecka nu och nästa vecka åker jag och mina älskade classmates till Gotland. När vi kommer hem har vi en hel vecka med uppträdanden på folkets hus! Veckan efter det är det bal och skolavslutning. Hjälp.

Fredagen var vår sista riktiga skolfredag. Vi bestämde att tjejerna skulle bära klänning och grabbarna skjorta dagen till ära. Efter skoldagens slut drog jag och tjejerna till Kungsträdgården och RIX FM festivalen som gått av stapeln. Vi hade jättebra platser och var på topp hela kvällen! Riktigt bra stämning, artister och väder. Kunde inte blivit en mer lyckad kväll. Natten spenderade jag hemma hos fadern eftersom jag på lördagmorgonen skulle upp och arbeta. Började redan klockan nio vilket ledde till en kort natt med lite sömn. Hade behövt mer med tanke på att vi hade en minst sagt hektisk dag. Massa folk! Visste knappt in eller ut på eftermiddagen. När jag äntligen kom hem gjorde jag mig iordning och mötte upp tjejerna för att tillsammans se på hur vårt älskade land och kära Malena blir förnedrade. Det är faktisk skandal. Allt! Tycker inte att vi borde ställa upp på den där tävlingen längre. Men aja, man kanske ska röra bakdelen mot gränsen nästa år då... Lyckas de bräcka Moscow?

Blev ingen sovmorgon imorse heller. Var i skolan (JA) vid niotiden, där min underbara syslöjdslärare och mina kära "sy-junte- polare" väntade. Tiden börjar dra ihop sig med balklänningarna så vi bestämde en extra tid. Efter syjuntan tog jag sällskap med min trogna barndomsvän hem till henne. Vi lade oss på hennes altan och njöt av solen och sommarn som är på ingång. Underbart! Med tanke på att både hennes familj och hennes hus är som ett ex-andra hem/familj för mig vällde det över med massa gamla goa minnen! Saknat det. Det var skönt att vara tillbaka.

När klockan närmade sig två gick vi hem till min svensklärare för ett möte med fika och återigen, SOL! Vi satt i en evighet med bullar och saft och en sol som gassade. Jag fick lite färg och vi fattade massa bra beslut! Efteråt knatade vi tillbaka hem till vännen där det bjöds på middag i det gamla huset. Mysigt värre!

Nu ska jag lägga mig i sängen och plugga lite Strindberg.
Sköt om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0