"Ett pussel som består"



Denna låt framförde jag och en nära vän till mig på avslutningen, 10 juni. Jag och Sofia har skrivit texten till den här låten tillsammans med Maria Stråhle och Jennifer Hultberg. Melodin är gjord av Magda Odenstig som under framträdandet befinner sig bakom pianot. Låten är en hyllning till Viaskolans avslutningselever år 2009!

Tack för allt.

PS: Jag gråter. Mycket.

Det var en gång en början på någonting stort
Vi ska leva lyckliga i alla våra dagar
Vi går nu mot skilda vägar
Men minnena är kvar
Från barndom till verklighet
Här vill jag stanna kvar


Kanske är det här ett slut
Men en början på något nytt
Nu vi på nya vägar går
Men från ett pussel som består x2


Jag minns den första dagen som om det var igår
Väskan på till nya världen
I slutet vi nu står
Tio år av skratt och gråt
Nu lämnar vi det här
Det känns så svårt att lämna allt som alltid funnits där


Kanske är det här ett slut
Men en början på något nytt
Nu vi på nya vägar går
Men från ett pussel som består x2


Under resans gång
Vi lärt oss allt till grunden där vi står
Nu vi denna byggnad lämnar och
ut i världen går


Lycka till, Tack adjö
Vi ses nog någongång
Vill tacka er för allt ni gjort som skapat denna sång!



Kommentarer
Postat av: jenny

du sjunger så bra även fast du gråter haha:)<3

2009-06-21 @ 22:07:31
URL: http://aboutjenny.blogg.se/
Postat av: naida

allt var perfekt under de här tio åren. kommer sakna alla som gjorde det till vad det blev - oförglömligt! :'( <3333333333333

2009-06-22 @ 00:44:24
Postat av: Sofie

Jenny: Tack, vad gullig du är som ljuger för min skull! Haha :) <3

2009-06-22 @ 18:17:07
URL: http://sofieodmark.blogg.se/
Postat av: Sofie

Naida: Det är för bra för att vara sant!<3

2009-06-22 @ 18:18:31
URL: http://sofieodmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0