Fri som en fågel

Vilket väder! Dagen har varit låååång. Vilket väder dessutom! Var uppe med tuppen och lämnade Leon på dagis. Knatade hem, tränade ett pass och slängde sedan i mig en frukost. Gosade ner mig i sängen fram till klockan 10.20 då jag klev upp för att göra mig i ordning. Missade bussen till skolan och fick jogga i ovädret! Hade tre lektioner där jag bland annat höll ett tal med rubriken "Snippa & Snopp". Jag talade om hur olika vi uppfostrar flickkön gentemot pojkkön. Det gick nog ganska finemang! Max var 6 minuter och jag landade på 6:05.

Efter skolan tog jag och mina klasskamrater oss fram i snöyran till Ica där det blev mellis, och middag för mig och Malin som sedan sprang till tåget för att åka till jobbet. Ångesten har krypit inom mig länge, och jag har ställt mig frågor som "är jobbet som telefonförsäljare värd all tid?" Väl framme på kontoret fattade jag beslutet att säga upp mig. Jag känner att den tiden jag lägger på det arbetet kommer jag ha bättre nytta av när det kommer till mina studier och min hälsa. Har inte känt mig som en människa på ett bra tag pga många järn i elden. Det blir för mycket! Man ska hinna leva också. Nu känner jag frihet och känner att jag fattat rätt beslut!

Så nu ska jag trappa ner (arbetsnarkoman?) och åter satsa helhjärtat på mina studier och mitt jobb på Delin på Södermalm. Där trivs jag allra bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0