Läran om att uppskatta livet!



" Rummet känns lungt och fridfullt. Mängder med färger dansar som vilda vågor på väggarna. Lugnande musik för tankarna till hav och vågor, sol värme och frid.
Ett litet liv som kämpar med tunga andetag, ett i taget, ett hjärta som slår. Slangarna slingrar sig som stora ormbon längs bleka ben och svullna lemmar. En kamp om att få leva, en vilja av stål.
Trötta ögon iaktar och håller nervöst de varma fingrarna. När skall de kallna, vilket andetag blir det sista... Ingen vet.

En trött familj i kris som önskar att de var hemma. Som önskar att de slapp stänga in sig i ett litet rum för att slippa medlidande blickar, viskande röster och svåra samtal. Två generationer av kärlek som fyller det lilla rummet och får det kalla att ändå kännas så varmt. Alla sittandes, väntandes på att det oundvikliga skall ske." -http://denstarkastestjarnan.blogg.se/

" Jag rör dig, du suckar. Två hjärtslag i takt som ett. Jag känner din värme, din mjuka lilla kropp. Inga ord behövs, vi forstår varandra, vi är varandra. Jag blundar och drar ett djupt andetag, känner din doft, minns ditt skratt, mins våra stunder. Underbara stunder. Klockan tickar, tiden går och timmarna närmar sig. De sista timmarna..." - http://denstarkastestjarnan.blogg.se/


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I mina blodsprängda och tårfyllda ögon lyser glimten av lycka. Lyckan av att få leva på denna jord och att få göra det tillsammans med min familj och mina vänner. All kärlek och alla små detaljer anser vi självklara i vår vardag. Vi glömmer bort att uppskatta det vi har -  Att stanna upp, tänka till, känna lyckan och att känna glädjen.

" Lyckan av att ha en mamma som uppoffrat kött och blod för mitt liv på jorden. Vaggat mig till sömns med trygghet, tårkat mina tårar och uppfostrat mig med kärlek. En mamma jag älskar. Lyckan av att ha en pappa som alltid finns till hands. En pappa som vill ge sin dotter en lycklig och stabil framtid av skratt och glädje. En pappa jag älskar. Lyckan av att ha en syster att dela allting med. En syster att ta lärdom av. En syster jag älskar. Lyckan av att ha en bror att omsorgfullt ge kärlek. En bror att skänka hopp om livet. Ge lärdom av allt det goda och onda. En bror jag älskar. Lyckan av att ha vänner som alltid ställer upp. Vänner som jag tillsammans med utvecklas i livet och lär känna mig själv. Vänner jag kan berätta allting för. Vänner jag älskar. Lyckan av att leva det liv jag älskar, tillsammans med de jag älskar! " - Sofie Ödmark

Kommentarer
Postat av: mialala.blogg.se

fint skrivet sofie :)

2009-04-25 @ 19:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0