Hemmaspa

Hello lovers! Sitter len som en babyrumpa med "turban" (?) och är inlindad i en stor handduk. Unnade mig ett litet hemmaspa med peeling och hårinpackning såhär på lördagkvällen. Har varit ös hela dagen. Lilla Leon fyllde sitt första år och det firades med massvis av tårta och paket! Tokiga och söta barn överallt. Kul att han fick en sådan fin födelsedag, vår lilla skrutt. Jag och syster satt hela kvällen/natten igår och bakade tårtor. Vi lyckades skapa en väldigt udda design vill jag lova. Men de hade sin charm och var mycket omtyckta av gästerna. Det är posetivt. Men ja, de var blåa... Haha.

Gårdagen började på ett märkligt vis. Vaknade ständigt under hela natten och shippade efter andan och kände ett fruktansvärt illamående. Jag somnade om, vaknade, somnade om, osv... När klockan ringde och det var dags att gå upp kände jag återigen av andningsproblemen. När jag reste mig ur sängen blev det ännu värre. Illamåendet desamma. Jag sprang runt panikslagen och shippade efter andan samtidigt som jag bara ville lägga mig i ett hörn och spy. Efter att sedan lagt mig ett tag igen (vilket jag märkte gjorde det lite lättare att andas) gjorde jag ett nytt försök i att stiga upp. Illamåendet tog överhand och äntligen var jag fri. Jag kände mig genast bättre. Jag blev så lättad! Var riktigt orolig eftersom jag hade en ansiktsbehandling att vara på ca 1 timme senare. Tänk om jag skulle lägga en spya mitt i den harmoniska miljön. Det hade varit obeskrivligt pinsamt. Men som tur var så slapp jag det.

Helt återställd var jag dock  tydligen inte. Efter ansiktsbehandlingen och en tur i city började jag känna mig helt snurrig i huvudet. Ville gå in i ett provrum och falla in i djup sömn. Slippa huvudvärken. Det var ett rent helvete. Först efter två timmar, en ipren och en flaska loka började det bli bättre.. Att jag stupade på eftermiddagen kanske också berodde på att jag inte tuggat en enda tugga under hela dagen. Först vid fem snåret fick jag i mig något. Ett äpple hos syrran. Hälsokost...

Muntert inlägg fick jag bjuda er på den här kvällen :) Charmig fredagmorgon.
Imorgon ska jag och Josefine in till stan och äta lunch på något mysigt ställe. Sedan ska vi möta upp våra kära classmates och åskåda musikalen "De tre musketörerna" på Stadsteatern. Ska bli riktigt roligt. Mysigt att göra något tillsammans allihopa.

Puss på er! 

                                   

En lycklig nybliven 1-åring :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0