Prao Panik!

Hej på er allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg. Solsken och regn. Händelserikt. Jag har somsagt hjälpt pappsen inför flytten som sker nästa helg. Jag kanske inte har varit så effektiv, men det har egentligen inte funnits så himla mycket jag kunnat göra. Har kanske mest suttit på sidan och sjungit schlager. Men vem blir inte glad av det? (hehe.). Jag känner mig redan stressad för allting som står på morgondagens schema. Det är alltifrån tandläkarbesök och telefonsamtal till att åka till haninge. Kommer vara helt slut imorgon kväll.

Vecka 14-15 har jag prao. Det är veckorna efter mitt påsklov. På tisdag ska min praolapp vara inlämnad i skolan. Där ska det alltså stå vart jag ska praoa, eller så ska jag skriva upp en "önskelista" av massa tråkiga alternativ som skolan har erbjudit. Jag tror att jag redan i November skickade iväg min första praoansökan. Den gången till Karin Nordin, SOLO´s söta chefredaktör. En supertrevlig tjej. Hon hade ingen plats för en praoelev vid hennes trånga kontor med alldeles för få stolar och diverse. Men hon erbjöd mig att ringa receptionisten på Fridas förlag. Vilket jag också gjorde. Men, hon hade redan en praoelev de veckorna. SUCK! För ett par veckor sedan så skickade jag en ansökan till Star public relations. Men de har inte svarat. Jag har respekt ifall de inte kan ta emot praoelever, men om det nu inte skulle gå att jag praoade hos dem kan de väll iallafall meddela det så att man kan gå vidare i sökandet? Det är lite lessamt. Förra veckan skickade jag ansökan till massa olika caféer i stockholm. Men jag har inte fått svar därifrån heller. Så nu sitter jag här i skiten. Pappret ska vara inne på Tisdag och morgondagen är super stressig. Eftersom att jag inte har någon praoplats än och ingen svarar på mina mail så ska jag ringa runt som en galning imorgon till alla ställen. Hoppas verkligen att jag har en praoplats efter morgondagen. Jag känner på mig att jag kommer bryta ihop imorgon... Bara att bita ihop, I guess. Wish me luck! Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0