Tomtegalan

Tjenixen bloggen!

Sitter här i myskläderna med ett nyinsmort annsikte- och kropp. Ska snart bege mig mot sängen, men innan det måste jag skriva lite om gårdagen. Förmiddagen och eftermiddagen bestod av arbete, runt 4 tiden kom jag äntligen hem och började göra mig i ordning. Klockan fem väntade Michel och Eva-Lena ivrigt på mig och vi sprang till bussen, sprang till tunnelbanan och sprang till tvärbanan. Full rulle, ändå var vi sist på att anlända till galan. Vi satte oss till bords. Gissa om vi hade bra platser... Längst fram i mitten. På det borden som senare under kvällen komma att användas som scen... Vi angrep buffén och njöt och tjattrade. Klockan 9 var vi mätta och belåtna och den stora showen skulle börja. Vårt bord förvandlades till en scen. Artisterna sprang ut över borden, sjöng och dansade. Alla fick snabbt luta sig bakåt och hastigt gripa tag i drickan, som var det enda vi fick behålla under showen. Helt galet var det. En helt remarkabel show måste jag säga! Alcazar imponerade mest, och inte minst Lina Hedlund som är det senaste "tillskottet" i gruppen. Faan vad snygg hon är! Vilken kropp. Medan jag satt och "spanade in" (Haha...) Lina Hedlund, satt de flesta andra i gänget och dräglade efter Marie Serneholt. Hon ser bra ut, men tjejen kunde inte sjunga.. Hon som låter så bra på skiva, hmm. Någon annan person att tillägga är såklart Roger Pontare med alla sina underhållande klädval. Vilken man. Snacka om att köra sitt eget race. Hans läcka leopard pjuck var framför nosen på mig ett flertal gånger.

När showen var slut var det alldeles strax dags för The poodels att "göra sitt" på en annan scen en bit bort med dansgolv. Innan vi började knata dit lämnade några av vårt härskap oss. Och så var vi bara fem kvar... Vi gick till dansgolvet, beställde dricka och "vickade på höfterna" medan The poodels rockade loss till covers. Carro åkte hem. Och så var vi bara fyra kvar... Vi fortsätter att lyssna, dricka och smågunga på höfterna.. Cicci åkte hem. Och så var vi bara tre kvar. Jahapp.. Nu var det bara jag, Michel och Eva-Lena kvar.

Vid ett tiden började vi röra oss hemåt...
En underbar kväll med gänget på Delin utan förkläde var slut. Så fort jag kom innanför dörren hoppade jag i snarken. Det tänkte jag göra nu också! ;-) Ha det bra! Puss på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0