Dygnssrytm...

Gokväll bloggen!
Sitter och myser med en kopp te och lyssnar på julraio. Utanför fönstret är det bäcksvart och det enda som lyser är sken från ett par fönster och en ståtlig gran på gräsmattan. Vad mysigt det är med jul. Kan inte förstå att det är knappt är en vecka kvar tills självaste julafton inträffar. Känner mig inte ett dugg förberedd. Praktiskt sätt, julklapparna är färdiga sedan en tid tillbaka, men dock inte mentalt. Vart är snön? När inträffar lussebak och vart är pepparkakshuset? Har inte änns önskat mig någonting speciellt i år. Någon som har förslag på något praktiskt jag kan önska mig?

Idag blev det stressigt på morgonkvisten. Liksom alla andra mornar nu för tiden. "Förr i tiden" brukade jag stiga upp när klockan slog 05.30. Jag hatar nämligen att stressa på morgonen! Men nu på senare dag har jag fuc*ka* min dygnsrytm helt och hållet. Jag nästan skäms för den. Jag lägger mig när klockan är 00.00 (Ibland senare, ibland lite tidigare). Jag ställer klockan på 6, men snoozar eller stänger av den och vaknar vid 7-8 tiden, eller så vaknar jag inte alls... Det blir en stressig morgon, vilket resulterar i att jag blir grinig och hängig och arg över att jag ser ut som skiiit i håret osv. Ingen frukost hinner jag med heller... När jag kommer hem från skolan är jag helt slut efter att ha presterat på topp utan någon vidare energi i kroppen, förutom fiskränset jag fått i mig under lunchen då jag ätit skolans fiskpinnar (det var ett exempel...). Jag lägger mig i sängen och somnar. Jag blir väckt av min mamma först när middagen är serverad. Då är jag grinig över att jag nästan blivit tröttare av att sova. Jag blir tvungen att plugga ett tag, och passar även på att sitta vid datorn innan mina program på Tv:n börjar. Framför Tv:n brukar jag sitta mellan klockan 8-9, eller 9-10. Det varierar. Efter jag har sett klart mina program återgår jag till datorn där jag antingen pluggar, chattar ellet skriver söta inlägg i denna blogg. Inte förän 12 är jag trött igen och sedan väntar återigen ca 6 timmars sömn! Jippi.
En studiemotiverad ungdom talar ut...

Nog om det. Dagen har varit lugn. Sista rusningen i skolan brukar inte vara speciellt ansträngande. Vi är i stort sätt klara med allting vilket är otroligt skönt! Blir oftast film eller betygsprat på lektionerna. När jag kom hem så somnade jag som vanligt och vaknade när Vera ringde och frågade om jag skulle komma. "Va?" var min första reaktion, men sedan uppfattade jag. Föräldrarfika i skolan väntade och nu var det bråttom. Jag kom lite senare, men det var ingen fara. Vi sålde fika, lotter och minglade. Riktigt trevligt! Lätt förtjänta pengar måste jag säga. 2380 kronor tror jag att vi fick in till klasskassan. Det är inte illa pinkat. Vi kanske kommer iväg någonstans tillslut!

Nu ska jag duscha, ånga ansiktet och noppa ögonbrynen innan jag går och lägger mig. Klockan är ju faktiskt inte tolv ännu....

God natt! Puss

Kommentarer
Postat av: tessan

Keep up the good work!

2008-12-16 @ 18:59:49
URL: http://tessanostrom.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack Therese!

2008-12-16 @ 19:10:47
URL: http://sofieodmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0