Tredje Advent

Hej alla vackra skapelser!
Har precis dragit mig ur soffan efter att ha sett på Svenska Hjältar Galan. Vilka underbara människor det finns! Att reagera, att vara modig och att ge hopp. Det är någonting som är värt att bli premierad för! Det drog i smilbanden på mig ett flertal gånger. Härligt!

Min helg har varit skapligt lugn och trevlig. Efter att alla luciaframträdanden var avklarade gick jag hem och somnade på duns! Mamma väckte mig när klockan ungefär var fem. Jag började göra i ordning mig för att åka till kyrkan. Syster medverkade nämligen i det stora luciatåget. Efteråt åkte jag med pappa hem till stan och sov där. På lördagsmorgon väntade arbete från klockan 9 till 5. När jag kom hem till Nynäs väntade Josefine och Linda otåligt på mig. Vi kilade och hyrde film, köpte godis och andra gottesaker och mötte Ellen. Vi gick hem till mig och mös ner oss i min säng och pratade om allt mellan himmel och jord medan filmen rullade utan uppmärksamhet.

Idag, söndag vaknade jag först vid klockan 12. Otroligt skönt att äntligen få sova ut riktigt ordentligt. Klockan två väntade "bloggfika" hemma hos min svensklärare Maria. Jag och Ellen köpte blommor, vilket uppskattades. Vi fikade, pratade strunt och diskuterade bloggen. Riktigt mysigt!

Hon är en ängel Maria, en förebild. Hennes starka självförtroende, hennes sätt att se på saker och hennes allmänbildning är någonting att se upp till. Hon har hjälpt mig att utvecklas både som person och kunskaps mässigt mer än vad någon annan har gjort.

Återkommer med lite bilder och "info" från Lucian. 

                                   
                                  Här var det fika. Från vänster: Maria, jag och Naida
Stora advents kramar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kunde inte hitta finare bild eller? ;) haha, tönt :D <33333

2008-12-15 @ 14:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0