Söndag

Hejhej igen ! Usch nu är det verkligen höst. Måste snart flytta ur mina hederliga ballerina skor. Trist! Kan det inte vara sommar året om istället? Man skulle bo i Kalifornien... Nej nu ska vi sluta drömma och komma tillbaka till vardagen. Idag har jag inte gjort nått annat än tagit det lugnt. Jag vaknade vid tolv och det kändes som att det flög runt nått i mitt huvud. Nån timme senare gick jag, pappa och Malin ut på en promenad ner till centrum. Tur att vi inte mötte någon med tanke på hur jag såg ut, hehe. När vi kom hem bäddade jag ner mig med en filt i soffan och kollade först på "desperata hemma fruar" & sedan Grey´s Anatomy. Efter att ha somnat till lite i soffan väcktes jag av pappa hand. Vi skulle åka och handla. Slängde ner en "burk" med vindruvor i korgen. Dom käkade jag sedan upp medans jag av någon anledning igen låg i soffan och kollade på snobben, hmm.. Det var ganska bra, haha! Nu har jag knallat mig från pappa hem till mamma. Med tanke på att dom är skillda sedan flera år tillbaka så bor dom på olika ställen (logiskt?) Men det är bara en backe emellan så det är lätt att förflytta sig. Nu har jag precis gjort en matte uppgift. Snart ska jag nog gå och lägga mig, är riktigt trött. Imorgon ska jag och Erika betygsättas när vi lagar mat i hemkunskapen. Uppgiften hör till ett arbete. Man ska välja ett land och skriva om den matkulturen det landet har och sen också laga en varmrätt och en efterrätt som förknippas med landet. Jag och Erika har valt Kina och ska laga friterad citron kyckling med ris och till efterrätt blir det min favorit, banansplitt. Skriver mer imorgon om hur det gick och hur det smakade. Ha det bra sålänge! Pusspuss.



Bilderna togs med webb kamera i Fredags..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0