Så tråkigt.

Det värsta jag vet är när folk tar för hastiga slut-satser om personer. Det är så otroligt jobbigt när folk missuppfattar änns personlighet pågrund av utseendet eller kanske någonting annat. Jag är en glad person, som är öppen med mig själv och inte är så farligt blyg. Jag är väldigt öppen med mina känslor och ibland förstår inte folk att jag kan stå och prata om vissa saker inför folk. Efter jag har sagt sagt någonting som jag faktiskt tycker. Vad som helst, inte någonting som kränker nån eller får en person att må dåligt. Så står jag ändå inte alltid för det jag har sagt. Det är på grund av att folk hela tiden dömmer! Man måste kunna vara sig själv och inte bli dömd för det. Jag har inte alltid vart den bästa personen på att följa dessa saker. Men det senaste året iallafall har jag insett att det är helt FEL och jag hoppas att flera kan göra det!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Sen tycker jag, att det gäller att vara trevlig över huvudtaget. Att dömma folk på ens utseénde är så fel och det finns ingen anledning att vara otrevlig pågrund av det. Men inte heller av andra saker, tillexempel att vara kall mot andra os.v bara för att personen "inte tillhör ens klass att prata med" om du förstår vad jag menar? Jag är så trött på att ungdomar är så otrevliga hela tiden, tycker inte du också det?

2007-10-09 @ 17:22:45
Postat av: Sofie

Sofia: Nej precis, det är det jag menar. Folk drar för hastiga slut satser om folk. Bara för att man "tillhör en speciell krets" så ska man inte behandla folk eller behandlas annorlunda. Man ska vara trevlig och visa respekt för allt och alla!

2007-10-09 @ 22:36:27
URL: http://sofieodmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0