I'M HOME

Hej alla stockholmare och alla andra sorter! Nu är jag hemma efter ett par dagar nere i Småland. Vi har haft det super mysigt! Nästan bara legat och softat. Eller jag och Elin iallafall medans grabbarna grus (Pelle och Alex) Fixade allt ifrån käk, till mata hönsen och att flytta husvagn. Men dom får lite smått skylla sig själva när dom säger att -Ni får väll vara glada att ni slipper :) eller - Om ni tycker att det är kul får ni gärna också göra "det"?
Men jag och Elin tyckte inte att det var roligt, så. Haha vi låg i soffan och kollade på "Kalle och choklad fabriken" I love that movie! Men den väcker lite minnen som är lite jobbiga, tyvärr.

My time in Småland

Lördag: Vi skulle mötas på Nynäsgård för att ta tåget in till stan och senare därifrån bussen ner till Småland. Men efter som att jag försov mig + att mamma höll på och tjata om en vinterjacka kom jag försent. Jahapp, då var det bara att vänta tills nästa tåg (en timme). Som tur var hann vi med bussen ändå. Usch jag vill knappt prata om bussresan. Det var verkligen inge roligt. Om man skulle försöka fördröja tiden genom att sova fanns det inget sätt man kunde ligga på skönt så att man kunde somna och nej det var inge roligt. Skulle vart lite bättre om det inte tog 5-6 timmar att åka ner, hmm. Men när vi kom fram iallafall fick vi skjuss hem från bussen av Jempa (Pelles låssas mamma) och hans lillebror Leon var också med. När vi kom hem till gården där det fanns ladugårdar, massa bilar/husbilar och höns käkade vi middag och sedan rullade vi mot festivalen i Hultsfred. Det var en oförglömlig upplevelse. Vi hade skit kul "slagsmåls klubben & Dia Salma" var där. Vi dansade o dansade ! Sen åkte vi hem vid 2-3 och jag somnade som en stock...

Söndag: SLAPP DAG, är väll ett väldigt passande uttryck för den dagen om jag får säga det själv. Ända gångerna vi var ute var när vi matade hönsen om jag inte minns helt fel. Sen satt vi inne och låg i sängen och kollade på film. Alla var ganska trötta. Senare på kvällen blev det fin middag i fin rummet med oxfilé och grejer. Pelles pappa är kock så det var så snyggt upplagt och så gott att man knappt vågade röra maten, haha!

Måndag: Jaa vi vaknade som alla andra dagar och låg ett tag i sängen och drog oss. Sen gick vi upp och käkade nån macka till frukost. Vi hade fått i uppdrag av Pelles pappa att vi skulle flytta på en av husvagnarna så det gjorde "vi" eller aa, Pelle och Alex. Pelle körde bilen och Alex var gullig och visade hur han skulle backa och så med sina fina rörelser, haha. Jag och Elin satt i bilen där jag tog tillfälle att döda en grön spindel, USCH! Sen åkte vi runt med bilen på dom små landsvägarna. Det var mycket mysigt! På kvällen passade vi på att ta oss ett dopp i badet. Alex hoppade av idén. Så det blev bara jag, Elin och Pelle. När jag sedan duschade så kollade Alex på och berättade att han alltid hade undrat hur en tjej duschade, Haha. Så söt!

Tisdag: Jahopp, då var det dags för hemfärd. Efter lite trubbel med hur hemfärden skulle bli blev det tillsist den äckliga bussen igen. Blev en hettsig frukost (yogurt och en torr limp skiva) haha. Sen var det bara att sätta sig på bussen igen och iallafall försöka sova.

Allt var bra förutom dom långtråkiga bussfärderna! Lyckad resa

image95image96image97
image98image99image100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0