kul väder?

Jahapp, och så var det Tisdag. Jag förkortar dagens gång från början till "slut". Det blev en tidig uppstigning (halv6-6) med tanke på att jag sov i Solna. Min pappas flickvän/blivande sambo/"fru" , eller vad man en vill kalla det bor i Solna. Eftersom att jag inte hade någonting annat för mig igår på eftermiddagen följde jag med dit. Jag och pappa åkte bil hem till Nynäs för att jobba och gå till skolan. Det snöade som sjutton på vägen hem. Det är läskigt att höra så många som åker av vägen. Halt var det!

Eftersom att det är hälso vecka i skolan har lärarna varit lustiga och hittat på aktiviteter. Imorse skulle alla åttorna mötas ute på Ringvägen (en väg på några km precis vid vattnet). Efter att ha försökt kämpa en stund genom att gå i den dyng sura och slaskiga snön kom Pelle och hans mamma förbi med bilen och hämtade upp mig, Maria & Magda, PUUH ! Då slapp vi den hemska biten iallafall. När vi kom fram var det blött och jävligt. Vi fick information om att man skulle gå hela sträckan fram och tillbaka. Sedan kunde man gå hem och duscha och byta kläder (jippi? nej inte direkt)... Under pina pest, stön och inte så glatt betéende var jag framme. Kändes som att mina fötter var isbitar efter att allt vatten runnit in i skorna. Sandras morfar kom och skjussade hem henne, mig, Elin och Erika hem till henne (&elin, dom är "låssas systrar") Där hängde vi upp rubbet i tårkskåpet och sen lagade vi mat. Jag gjorde köttsoppa medans dom andra lagade hamburgare & pommes, haha. Vi hann även med att ligga och leka apor i sandras säng, hm?! haha.. När vi kom tillbaka till skolan hade vi ovanligtvis två lektioner som gick snabbt. Sen var det möte för solo artisterna till lucia showen. Ska ikväll fortsätta med texten som Rolle ska sätta melodi på. Men först måste jag ta itu med ett SO prov som jag ska ha imorgon. Ni får ha det så bra sålänge! Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0