Åh, vilken härlig dag!


image134
image135

Om man tänker på överskriften menar jag verkligen inte vädret. Det är kallt och det är halt och nej, det här med vinter är verkligen inte min grej längre. Jag önskar att det bara var snö på julafton och nyår. Alltså bara dom dagarna som det inte finns snö på, hm... Mitt intresse för snö har bleknat måste jag säga. Det är snö i November sen försvinner det lagom till December när det ska finnas snö. Alla är besvikna för att det inte blir riktig julkänsla. Sen när julen är över i Januari-Februari så kommer den tillbaka? Nej, sommar är faktiskt den bästa årstiden! Nog om det... Tillbaka till min rubrik. Åh, vilken härlig skoldag! Vi började 8.10 nere i folkets hus där årskurs 6-9 skulle kolla på bio. Vi såg "Zozo" och jag kan inte beskriva hur tagen jag blev av handligen. Zozo är en 10 årig pojke som bor i Libanon. Han och hans familj väntar på att biljetter ska komma så att dom ska kunna fly till Sverige där Zozo´s farmor och farfar bor. Samma dag som dom ska åka dör Zozo´z mamma, pappa och storasyster efter att en bomb slagit ner i lägenheten. När sedan Zozo och hans storebror försöker fly från soldater är det bara Zozo som klarar sig. Tillslut kommer han till Sverige där det inte riktigt heller är så bra som han har hoppats på. Han får det jobbigt i skolan och försöker verkligen lära sig språket. Jag vet inte riktigt hur många gånger jag grät. Jag säger bara att filmen verkligen är värd att se. Ibland förstår man inte hur bra man igentligen har det!

När filmen var slut så gick vi tillbaka till skolan där vi bara var i en halvtimme. Vi diskuterade lite om filmens innehåll och sedan fick vi sluta 11.30. Nu sitter jag här. Jag har nyss ätit lunch och kollat på One tree hill boxen. Funderar på att gå och sova lite. Känner mig helt slut även fast vi bara har sett på bio.. Ha det bra ! Pusspuss

Kommentarer
Postat av: mandy

Jag har sett den filmen!
Och den är jätte sorlig och verkligen jätte bra!

2007-11-16 @ 19:19:24
URL: http://manddys.blogg.se
Postat av: Sofie

Ja, man blir verkligen tagen av historien!

2007-11-17 @ 11:24:12
URL: http://sofieodmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0