MÅNDAG

Jag kan inte direkt påstå att det var en av mina mest effektiva dagar i skolan idag. Vi började med den vanliga mentors tiden. Vi fick en pepparkaka sen var det inte så mycket mer med det. Efter så hade klassen matte prov (VG/MVG delen). Jag ska göra mitt på Onsdag istället eftersom att jag vart ivägkallad på ett elevråd. Mötet drog ut på tiden (rejält). Dom ska bara vara 30 minuter långa med vi råkade bli kvar 1 timme och 35 minuter. Hela förmiddagens lektioner bortkastade. Men det var lucia val och besök av politiker på mötet så, så blev det... Eftermiddagen vart inte heller så effektiv. Alla var ganska nedstämda och jag var i tårar dom två sista lektionerna.
Men dagens höjdpunk var ändå när jag, Linda och Julia fick ropa upp i högtalarn som hörs över hela skolgården, i alla klassrum och i alla korridorer (alltså hela skolan), vem som hade blivit lucia. 
 
Linda: Medelande från elevrådet!
Julia: Årets lucia är ...
Sofie: Linda Ahlbeg i 9b !

Tss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0